wtorek, 17 października 2017

Jak cieszyliśmy się Cieszynem :)

Dnia 17 października wyruszyliśmy autobusem do Cieszyna. Odwiedziliśmy Muzeum Śląska Cieszyńskiego w Cieszynie. Jest to jedno z najstarszych muzeów publicznych w Europie Środkowej i najstarsze muzeum publiczne w Polsce, założone przez ks. Leopolda Jana Szersznika w roku 1802. Zwiedziliśmy wszystkie działy, czyli: archeologii; etnografii; fotografii; historii; sztuki oraz techniki. Podziwialiśmy wiele ciekawych eksponatów. Następnie przeszliśmy ulicami miasta od Górnego Rynku, do Studni Trzech Braci według legendy w tym miejscu w 810 roku spotkało się, po długiej wędrówce, trzech synów Leszka III króla polskiego: Bolko, Leszko i Cieszko i ciesząc się z tego spotkania zbudowali miasto, które nazwali Cieszyn. Przez Przykopę (cieszyńską Wenecję) doszliśmy do Wzgórza Zamkowego, gdzie weszliśmy do środka zabytkowej Rotundy św. Mikołaja, a także wspięliśmy się na Wieżę Piastowską by podziwiać widok na Cieszyn i Czeski Cieszyn, rzekę Olzę i mosty graniczne. Pani Agnieszka w bardzo ciekawy sposób opowiedziała nam historię miasta, jej opowieści na długo zostaną w naszej pamięci. A przed wyjazdem pani Karolina przeprowadziła z nami zajęcia dotyczące kultury w miejscach publicznych, stworzyliśmy razem regulamin wycieczki pod którym wszyscy się podpisaliśmy, więc się do niego stosowaliśmy. Dziękujemy pani Marii za pomoc i towarzystwo.
To był bardzo przyjemny dzień dla wszystkich.