W tym miesiącu w ramach programu Szkoła Dobrych Manier skupiliśmy się na ubiorze. O ile uczniowie na ogół znają podstawowe zasady savoir vivre'u (inna rzecz czy je stosują), o tyle dostosowanie ubioru do różnych okazji często stanowi problem. Dlatego też w trakcie trwania naszych zajęć rozmawialiśmy o stosowności ubioru do różnych okoliczności. Rozmawialiśmy o tym dlaczego się ubieramy? Jaki strój jest odpowiedni do danej okoliczność? Dlaczego np. na basen nie chodzimy w futrze, a do szkoły w stroju kąpielowym ;). Jakie odczucia wywołują u nas osoby na zdjęciach, jak czulibyśmy się w ich towarzystwie. Podsumowując zajęcia doszliśmy do wniosku, że człowiek elegancki, z klasą to ten, który ubiera się odpowiednio do okazji, okoliczności i pogody. Nie nazwiemy elegancką osoby, która np. na spotkanie przy grillu wystroi się jak na wesele, do szkoły przyjdzie w stroju dyskotekowym, a na eleganckie przyjęcie w ubraniu roboczym. Ważne jest również, by ubranie było schludne i czyste. Nie jest też powiedziane, że jeśli ktoś wyda na ubiór sporo pieniędzy, to na pewno będzie elegancki i szykowny. Czy nam się to podoba czy nie często jesteśmy oceniani i sami oceniamy innych po wyglądzie zewnętrznym, szczególnie gdy brakuje innych danych pochodzących np. z rozmowy z dana osobą czy jakiegoś dłuższego bezpośredniego kontaktu, który mógłby zdobyte wcześniej informacje weryfikować. Na koniec uczniowie dostali kartki z konturem człowieka, magazyny klej i nożyczki, zadaniem ich było ubrać uczniów w odpowiedni strój do szkoły.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
-
Rysowanki to zajęcia na których dzieci będą uczyły się rysować, doskonalące zdolności manualne, precyzję ruchów. Dzieci dostaną szczegółowe ...
-
Znajomość zasad savoir-vivre i sztuka stosowania ich w codziennym życiu będzie tematem zajęć realizowanych w ramach programu „Szkoła Dobryc...
-
9 maja Unia Europejska obchodzi swoje urodziny. W związku z tym poznaliśmy symbole unii (zobaczyliśmy flagę oraz wysłuchaliśmy hymnu). Nast...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz