poniedziałek, 16 grudnia 2019

„Zakodowane święta” - ozoboty

Nasza świetlica jest jak zawsze pięknie udekorowana przez prace naszych uczniów, które zdobią sale oraz korytarz. Dzięki temu robi się u nas magicznie. A do tego cały tydzień słuchaliśmy pięknych kolęd i pastorałek, co jeszcze bardziej wprawiło nas w świąteczny czas. Na zakończenie tego roku kalendarzowego nie mogło też zabraknąć tego, co sprawia naszym uczniom nie lada frajdę, czyli zajęcia z robotem. Tym razem wykorzystaliśmy go, żeby przypomnieć sobie najważniejsze symbole Bożego Narodzenia. Tworzyliśmy przeróżne trasy, z wieloma kombinacjami kodów. To była świetna zabawa, a jednocześnie nauka – „zakodowaliśmy się” już na święta.



piątek, 13 grudnia 2019

"Zakodowane święta" - mata do kodowania

Choinki, dzwoneczki, zimowe czapeczki... czyli obrazki w klimacie świątecznym i zimowym służą nam do organizowania aktywności z elementami kodowania. Tworzenie zbiorów, układanie obrazków według podanych warunków i tworzenie offlinowych kodów to są zadania, z którymi mierzą się dzieci podczas zajęć przeprowadzonych według scenariuszy Edusense. Dzieci bardzo je lubią. 


czwartek, 12 grudnia 2019

Zbieramy prezenty

Zbliża się okres świąteczny, a wraz z nim czas ubierania choinki, składania życzeń i obdarowywania prezentami. Dzieci rozmawiały o tradycji wręczania prezentów gwiazdkowych, mówiły komu  chciałyby najbardziej wręczyć prezent i co mogłoby być takim wymarzonym przez nich prezentem. Tym razem, uczniowie tworzyli trasę dla robotów. Zadaniem uczniów było tak ułożyć trasę ozobota by dotarł od startu do mety (choinki). Dodatkową trudnością było takie zakodowanie trasy, żeby po drodze „pozbierał” wszystkie prezenty, zaczynając od tych, których jest najwięcej, a kończąc na pojedynczym prezencie. 



wtorek, 10 grudnia 2019

Wyturlaj, narysuj, pokoloruj

Dzieci uwielbiają zabawę plastyczną "Wyturlaj, narysuj...". Do tej zabawy, gry wykorzystano dwie przygotowane plansze z bałwankiem lub reniferem. Gracze kolejno rzucają kostką i rysują części ilustracji znajdujące się w kolumnie pod wylosowaną liczbą oczek. W grze każdy jest zwycięzcą, a kończy się ona po 5 kolejkach rzutów, kiedy każdy z uczniów ma kompletny rysunek danej postaci. Gotowe rysunki każdy z uczniów mógł zabrać do domu i pokolorować.


Śladami wielkich ludzi. . .

"Wielki Karol i mały Lolek- o Janie Pawle II" oraz "Święty Mikołaj" to dwie pozycje książkowe, które zagościły w naszej świetlicowej biblioteczce w grudniu. Dzięki słynnym postaciom - przypomnieliśmy sobie ważne wartości w życiu człowieka, dzięki którym świat staje się piękniejszy. 
W świetlicy pojawili się pomocnicy św. Mikołaja, nie zabrakło również zabawy kalambury, dzięki której odgadywaliśmy swoje świąteczne marzenia. 




poniedziałek, 9 grudnia 2019

Renifery

Po ostatnich rozmowach z uczniami na temat świętego Mikołaja, stwierdziliśmy, że Mikołaj bez reniferów jest jak szkoła bez uczniów. Tak oto narodził się pomysł, aby zakodować renifera i zrobić pracę plastyczną. 



Rozwijanie motoryki małej i dużej

Zabawy manualne i ruchowe dostarczają każdemu dziecku wiele korzyści. Wzmacniają one cały organizm, a także jak dowodzi nauka, właściwa organizacja ruchu usprawnia konkretne funkcje mózgu. Na zajęciach w świetlicy zwracamy na to szczególną uwagę dlatego tak bardzo zachęcamy dzieci do zabaw manualnych wykorzystując wszelkie dostępne pomoce i materiały znajdujące się w świetlicy (klocki o różnych kształtach, fakturze, wielkości, kulodromy, gry zręcznościowe, materiały plastyczne wykorzystywane przy takich czynnościach jak rysowanie, malowanie, stemplowanie, wydzieranie, wycinanie, naklejanie). Nasza świetlica bardzo często korzysta z salki korekcyjnej i sali gimnastycznej wspierając tym samym rozwój motoryki dużej dając dzieciom dużą przestrzeń i okazje do aktywności. Te wszystkie czynności, które wymagają drobnych, precyzyjnych ruchów dłoni oraz zamaszystych ruchów ramion, pomagają dziecku wzmocnić mięśnie potrzebne do pisania, a także usprawniają konkretne funkcje mózgu. Dzieci uwielbiają tę formę aktywności.